دسترسی سریع

1400/2/4 شنبه


فرآیند رسیدگی به شکایات مردم از واحدهای مشمول استاندارد

الف) راه‌های ارایه شکایت:
  1. از طرق سامانه رسیدگی به شکایات به آدرس:
http://isiri.gov.ir/portal/home/?35169/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%B4%DA%A9%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%AA

ب) مراحل رسیدگی به شکایت:
  1. ثبت شکایت در سامانه یا ارایه نامه شکواییه به دبیرخانه اداره کل استاندارد در قبال اخذ رسید.
  2. بررسی اولیه شکایت توسط کارشناس در مورد قابل قبول بودن یا نبودن شکایت.
  3. پاسخ کتبی به شاکی در صورت غیر قابل قبول بودن شکایت.
  4. ارجاع موضوع به کارشناس فنی در صورت قابل قبول بودن شکایت و تهیه گزارش فنی کتبی.
  5. پاسخ کتبی به شاکی در صورت غیر قابل قبول بودن شکایت حسب بازرسی و اظهار نظر کارشناس فنی.
  6. ارجاع موضوع شکایت به واحد تولیدی، خدماتی، صنفی مورد شکایت جهت اخذ رضایت از شاکی.
  7. ارایه برگه رضایت نامه توسط شخص مورد شکایت به اداره کل استاندارد جهت خاتمه پرونده.
لازم به ذکر است در تمامی مراحل و نیز در صورت استنکاف متشاکی از اخذ رضایت شاکی، شاکی حق  طرح شکایت در مراجع صالحه را خواهد داشت.